21 december 2010

bäst helt enkelt


Igår när t hade slutat jobba ringde han mig och jag undrade om inte han kunde hämta vår soffa som kommit hem till butiken. Men nej han tyckte det var för jobbigt att ringa och säga att han ville hämta den, var tvungna att göra det då den stod på ett obemannat lager, för att sedan behöva be någon om hjälp med att bära in den. Jag blev som vanligt lite irriterad men jag kunde ju inte göra något eftersom jag själv var på jobbet. Vi slutade ganska tidigt igår så jag åkte ut till arkösund. När jag kommer fram står t och väntar på mig för att vi ska bära in soffan!!! Snacka om att jag blev förvånad och superglad! T hade alltså ringt och hämtat den, åkt hem med den i det tråkiga vädret med dörren halvt öppen för att sedan skotta sista biten av vägen ända fram till huset så vi kunde bära in den. Vilket är ett himla jobb när det är en halv meter snö och en bra bit fram. Sedan var soffan så otymplig att jag inte klarade av att bära min sida, okej jag är lite svagare också. Så då fick jag ta min sida på skottkärran och t bar andra sidan. Vilken man! Och det är just därför han är bäst <3

Hann dock inte fota soffan på plats men bild kommer snarast!

1 kommentar: